saramatildanilsson

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2015

MIN SKADA

Av Matilda Nilsson - 16 oktober 2015 09:03

Handbollen har alltid varit något jag kunde gå till och det kändes bra, men efter jag var hos sjukgymnasten i tisdags så känns det sämre. Jag fick reda på att jag inte får spela handboll på 4-6 veckor och jag missa Sverige mesterskapet (SM) med mitt lag. Vad är backgrunden till detta då? jo det ska jag berätta om.


Det var så att vi spelade SM steg 1 i Göteborg, jag gjorde en vidrig på mitt vänstra knä. Men jag trodde inte det var så alvarligt för mina knäskålar bukar få stunder då dem hoppar. Men det kändes bara konstigt. Men jag tejpade bara under och fortsätta spela vidare 1,5 match till. Men när vi hade duschat och så, så kände jag att det var något konstigt med mitt knä det kändes inte normalt. Men jag gick till praktiken både måndag och tisdag, men sen kom onsdagen och då var det värre. Då kunde jag inte ens stå på benet utan att det gjorde ont i knäet, mamma fick ringa upp en läkare för att kolla upp så det inte det var något allvarligt. Men den läkaren sa bara att jag skulle vila så skulle det gå över, men efter har vilat i 3 veckor så blev det bar värre och värre.

Jag gick till min sjukgymnast på tisdagen och då fick jag reda på att jag har sträckt ut det inre ledabandet i knäet, när man har gjorde det så är det rehab och villa som gäller och då blev det ingen handboll på ett tag.


Jag går till min sjukgymnast en gång i vecka fram till den 3 november då han kommer titta hur det ser ut en sista gång om jag ska fortsätta med rehab eller jag ska göra en röntga och se så det inte är något på menisken. Men menisken kan också läka av sig själv så det kan ha varit något med en också.

Det känns bara konstigt för man har nästan ingenting att göra på vardagskvällen för det har alltid varit så mycket träning hela tiden. Men jag får väll gå ner där och titta på och sen är det bara att göra övningarna jag har fått av honom. Men det kommer bli hur bra som helst när det väl har läkt.

Ett helt underbart gäng tjejer som älskar och brinner för handboll, kan inte bli en bättre bild. Dem här tjejerna och detta laget kommer alltid att vara den del av mitt liv. DE BÄSTA TJEJERNA I VÄRLDEN




   


 


///Matilda

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Nilsson - 27 oktober 2015 11:27

Hej jag har valt att gå över och blogga på  nouw.se istället för det är mycket lättar att blogg via mobilen på den plus att den har mycker finare disigner och lättare att jobba med. Glöm inte att gå in på den nya bloggen.  http://nouw.com/saramatil...

Av Matilda Nilsson - 26 oktober 2015 13:19


Nu va det måndag morgon och vaknade imorse med att veta att man inte ska till praktiken eller skolan på hela veckan för det är höstlov. Men idag fick jag ändå gå upp i tid för ett återbesök hos min sjukgymnast. Han sa att mitt knä hade blivet mycket ...

Av Matilda Nilsson - 25 oktober 2015 19:23

Tiden går så fort när man har så roligt. Har inte hunnit blogg denna vecka så mycket men det kommer lite nu. Igår åkte jag in till DK med Andreas familj för att hanns farmors sambo fyllde år. Det var riktigt trevligt, mycket skratt och skoj. Efter h...

Av Matilda Nilsson - 16 oktober 2015 16:39

Jag har inte bloggat på länge, jag har inte haft tid. Lördagen gick bra, jag och min kusin fick bakat våra kakor som vi ville. Sen blev det kväll och då kom hela kusinges familjen, i familjen inräknas den lilla hunden Ludde.  Kvällen rollade iväg sna...

Av Matilda Nilsson - 9 oktober 2015 20:11


Då har det äntligen blivet fredag och det är sjukt skönt. Det har varit mycket denna vecka i skolan och nästa vecka och nästa igen kommer det också att bli mycket. Jag har också börjat få ont i mitt knä igen. Jag provade att träna i onsdags och det v...

Presentation


Mitt namn är Matilda, jag är 17 år och bosatt i Skåne. På denna blogg kommer ni att få följa min vardag och min handboll.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards