saramatildanilsson

Alla inlägg under september 2015

Av Matilda Nilsson - 30 september 2015 16:24

Idag var det en helt vanlig dag i skolan. Det var jobbigt att gå upp från sängen när klockan ringde halv 7. Men det var bara att slita sig upp från sängen och göra sig klar inför skolan. Först lektionen var chill idag, vi gjorde inte så mycket. Sen efter det så skulle vi ha idrott och då blev det oförberätt prov. Jag tror det gick bra för min del, det kändes så i alla fall. Sen var det dags att äta lunch, det var ju som vanligt varje onsdag så sjukt mycket folk i kön till matsalen,men det var bara att stå och vänta. Det var ganska okej mat så det var därför det var så många som åt. Vi fick skynda oss för att komma i tid till nästa lektion som var samhällskunskap. Den lektionen var också chill vi tittade på en film som vi sen ska diskutera i smågrupper, det kommer nog bli hur roligt som helst. När filmen hade slutat så trodde jag att det var dags att för mig att gå till engelskan och ha min första lektion, men den var inställd för att läraren var sjuk.Så jag stack hem och pluggade inför provet imorgon.


Idag händer inte det rå mycket, ska dra upp till träningen sen för att snacka med tränaren och för att köra min rehab. Men idag är det också CL på tv Malmö ska möta Real Madrid. Det kommer bli kul att titta på matchen, ska se den tillsammans med min familj. Men nu ska jag snart äta och göra mig klar för 


 


  

// Matilda 

Av Matilda Nilsson - 28 september 2015 21:40

Idag har det varit en tuff dag, jag gåt inte bara i skolan. Två dagar i vecka fram till jul så praktiserar min klass på olika butiker. Jag praktiserar på en butik i Trelleborg som heter Åhléns.  Det är roligt att lära sig hur man ska göra och hur det ser ut att jobba i butik. Om man lär sig det här så är det ju lättare att får lite jobb sen. Men man trodde inte det skulle vara så jobbigt.  Men är ju helt slut när man kommer hem och skulle behöva gå och lägga sig och vila. Det är ju långa dagar jag är där från 9-16 och en timmes paus, sen står man upp resten av dagen.  Men idag blev det ingen vila för mig alls. Det blir bara att äta lite innan tränigen och sen hinna plugga inför provet på torsdag.




På träningen gick det sådär, tror att det kommer ta längre tid med min knäskada än en vecka som jag trodde. Det kändes bra innan jag kom till tränigen, jag la kryckorna i lördags och skulle börja gå så bra som möjligt. Men när jag hade gjort rehab övningarna jag hade fått av läkaren så svullnad knäet upp, det kändes jättekonstig och har fortfarande kvar den konstiga känslan. Men det är bara att fortsätta kämpa på, det får ta den tiden det tar. Men tycker det är tråkigt att jag inte kan träna än, jag som hade köpt nya skor. Men finns inte så mycket att göra.


Ingen vanlig träning, lite rehab


Just nu sitter jag och Skypar med Andreas och bestämmer lite inför helgen. Jag ska äntligen få träffa han, jag har inte träffat han på tre veckor nu. Men nu är det min tur att åka över till honom, till Danmark. Jag ska åka på fredagen och kommer hem på söndagen kväll någon gång. Det känns riktigt bra att det bara är han och jag en hel helg tillsammas. Nu ska jag fortsätta snacka med honom innan jag går och lägger mig inför en tuff praktik imorgon.

Bild på mig och älskling


///Matilda

Av Matilda Nilsson - 27 september 2015 18:25

Idag har det inte blivet så mycket gjort så mycket. Var så seg imorse så jag inte upp från klockan 11 så jag hoppade frukost, så blev det bara lite lunch. Efter jag hade gått utt så städade jag lite och pluggade inför företagsekonomi povet på torsdag. Sen skulle herrarna spela match och jag dog ner för att titta. Dem van matchen. de spelatde jättebra. Har nästan precis kommit hem och ska snart äta med familjen och mormor är på besök. Sen blir det nog bar lite mys i soffan och sen kanske skypa med Andreas, men vi får se hur det

blir//Matilda

 

 


Av Matilda Nilsson - 27 september 2015 18:02

Som jag nämnde igår så var det kräftskiva på schemat igår. Jag kom hem vid middagstid och sen skulle vi väg vid klockan 5 tiden.  Inne hos grannarna var det jätte trevligt, alltid lika roligt att vara med dem. Som det gamla vanliga så börjar vi alltid med lite lekar som alla deltar i. Efter lite lekar så skulle vi äta middag.


Efter lite middag och mycket skratt så blev det att spela lite FIFA med småkillarna, som vanligt så förlorar jag ju alltid. Men det är alltid lika kul att spela lite och göra något annat.

Kvällen började ta sig och då blev det dags för att käka lite efterätt och det var jättegott. Sen började småkillarna bli lite trötta och gick och la sig för att tittade på tv och somnade. Då satt vi lite äldre och snackade om lite blandat/// Matilda

 

 

     

Av Matilda Nilsson - 26 september 2015 10:57

I onsdags fick jag mina nya handbollskor, i ́m so excited. Jag vill börja använda de redan nu, men det är lite svårt. Eftersom jag skadade mig förra helgen på SM så kan jag inte tränar riktigt än, måste bli lite bättre förs.  Men jag är verkligen nörjd med valet, dem var jättesköna och sjuktsnygga. Jag hoppas dem är lika bra på handbollsplanen.



 

Dem har jag köpt på www.handbollsshopen.se.


Idag händer det inte så mycket på schema, jag ska ner i stan med kusinen och fika en svunga. Vi ska bara snacka och shoppa tillsammans. Ikväll blir det kräftskiva med grannarena så kommer nog upp lite bilder imorgon om det // Matilda 

Av Matilda Nilsson - 25 september 2015 20:25

Hej det är jag som är Matilda Nilsson, jag är 17 år och bor i Trelleborg. I Trelleborg  bor jag med min mamma, pappa och min syrra. Jag är en sportig tjej som brinner för handboll. Fotboll är också ett av mina intressen, hejar på Malmö FF. Men det finns inte bara handboll och fotboll i mitt liv, jag har ju mina vänner som jag ungår med mycket Men även har jag min pojkvän som heter Andreas och bor i DK. 

Ni kommer få hänga med i min vardag och se hur det ser ut. Så håll i hatten för nu börjar vi.           

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Matilda, jag är 17 år och bosatt i Skåne. På denna blogg kommer ni att få följa min vardag och min handboll.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards